Lezing Wet- en regelgeving zaterdag 19 oktober

Beste allemaal,

Graag nodig ik jullie uit voor een zeer interessante lezing over de wet- en regelgeving voor onze imkerhobby. Dit klinkt misschien droog of saai, maar alles is minder waar! Onze spreker André Frugte presenteert deze stof op een praktische en interactieve wijze. Het is ook belangrijk en leerzaam voor ons imkers. Wie weet bijvoorbeeld dat het per 1 januari 2025 verplicht is de standplaats van onze bijen te registreren? Wie weet waar je dit moet doen en hoe dat moet? Op dit soort vragen en nog veel meer krijgen jullie op deze middag antwoord. De onderwerpen die de revue passeren zijn: kastregistratie, dierenwelzijn en diergeneesmiddelen (de registratie hiervan is nu al verplicht en hoe doen we dat?!), vereisten van de voedsel- en warenwet (denk bijv. aan onze honing, etc.) en de aansprakelijkheid voor bijensteken en het gebruik van de Epi-pen door onbevoegden.

Ook de stand van zaken omtrent de beheersing van de Aziatische Hoornaar in onze provincie komt nog ter sprake.

Al met al een heel interessante middag. De groep Zuid-Holland (alle imkersverenigingen van Zuid-Holland samen) organiseert dit jaar deze middag in Rijswijk. Het lijkt me een goed idee om onderling of misschien binnen onze IGH Whatsapp-groep af te spreken om er samen naar toe te gaan. Het belooft echt een interessante en vooral ook leerzame middag te worden!

Ik hoop velen van onze vereniging te zien in Rijswijk. Laten we er samen net zo’n succes van maken als de presentatie over de Aziatische hoornaar van september 2023 in Boskoop!

Alle info vinden jullie in deze link.

Groeten, namens het bestuur van Imkersvereniging Groene Hart,

Annet Kunneke